RAMMER OG MILJØ

Forårs-SFO-barnet

Det er en stor omvæltning at komme hjemmefra eller fra en børnehave til SFO.

Vi har ingen lukket have eller dørhåndtag, der sidder højt, men er en SFO med åben legeplads. Det kan være svært at vide, hvor man må færdes. Vi viser derfor nye børn, hvor de må være og prøver at være ekstra opmærksomme på dem i den første tid.

Forårs-SFO-børnene spiser for sig selv den første tid i SFO. Dette gør vi for at skabe lidt mere ro for det enkelte barn, så alt det nye ikke bliver for overvældende.

Miljø

Det er vigtigt, at der er mange steder, man kan hygge sig.

Vi holder selv rent og pænt i lokalerne, for at alle kan føle sig godt tilpas og for at lære børnene at passe på tingene.

Fysiske rammer

SFO har et dejligt stort hus med små og store rum. Der er et stort grupperum i hver ende af huset, Storstuen og Lillestuen. Midt i huset har vi Mellemstuen hvor der er mulighed for at klæde sig ud og spille teater. I træværkstedet er der plads til tre – fire børn ad gangen. Ved siden af træværkstedet har vi Øen, som er hygge- og dukkerum. To små rum i forbindelse med Storstuen bruges som henholdsvis pude- og stillerum.

Ude er der fliser rundt om hele huset samt sandkasse og borde med bænke. SFO har diverse udelegetøj, mooncars, bålplads og mulighed for at benytte skolens hal og naturområde.

Vi har stor glæde af den fælles legeplads og fodboldbane, som bruges flittigt til forskellige former for boldspil.

Skolegården har vi mulighed for at bruge efter kl. 14.00 til stor fornøjelse for de børn, der vil køre på mooncar og løbe på rulleskøjter.

Du er velkommen til at kontakte Kratholmskolens skoleleder for yderligere oplysninger